חוק המרכולים עולה להצבעה; יועמ"ש ועדת הפנים: יחול רטרואקטיבית

איתי גדסי No Comments on חוק המרכולים עולה להצבעה; יועמ"ש ועדת הפנים: יחול רטרואקטיבית

חוק המרכולים, הישורת האחרונה? היום צפוי החוק לעלות ולעבור ברוב דחוק | ועדת הפנים דנה בשעה זו בחוק ומבציעה על הסתייגויות המתנגדים | היועץ המשפטי של וועדת הפנים: החוק יחול על חוקי העזר שעברו בימים האחרונים במספר רשויות מקומיות

דרעי וגפני
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת הפנים של הכנסת דנה כעת בחוק המרכולים. הצעת החוק נקראת "הצעת חוק לתיקון דיני הרשויות המקומיות (חוקי עזר בעניין פתיחתם וסגירתם של עסקים בימי מנוחה), התשעח-2017)" והיא תקנה לשר הפנים יכולות וסמכויות מורחבות באשר לחוקי עזר עירוניים הנוגעים לשבת.

בפתח הדיון בחוק, הבהיר היועץ המשפטי של ועדת הפנים לחברי הוועדה כי במידה והחוק יאושר, חוקי העזר שהעבירו הרשויות יהיו כפופים להוראת החוק ויצטרכו אישור של שר הפנים.

חוקי העזר העירוניים עליהם ככל הנראה היועץ המשפטי מדבר הם חוקי העזר שאושרו בימים האחרונים בערים גבעתיים, ראשון לציון ועוד. חוקי עזר אלו טרם נכנסו לתוקף מאחר וככל חוק עזר עירוני הם דרושים להמתין שישים יום לאישור שר הפנים. באם חוק המרכולים יעבור היום כאמור, חוקי העזר העירוניים יצטרכו לעבור את אישורו של שר הפנים, אריה דרעי, מיוזמי חוק המרכולים.

יצוין כי יו"ר הקואליציה, ח"כ דודי אמסלם, הציע להחריג מהחוק את העיר אילת ומקומות חמסחר קטנים מ-55 מ"ר. שר הפנים אריה דרעי דחה את הצעה זו והחוק צפוי להעלות ללא ההחרגה הזו.



0 תגובות